Estrenem les noves visites Dalí a Casa amb «Composició surrealista amb figures invisibles»

23.01.2021

Salvador Dalí va morir el 23 de gener de 1989. Trenta-dos anys després, els Amics dels Museus Dalí hem commemorat la data amb la posada en marxa de les noves visites virtuals Dalí a Casa.

Els socis de l'entitat han pogut gaudir d'aquesta estrena amb una aproximació a l'obra Composició surrealista amb figures invisibles, conduïda per Petra Vlasman i Ada Pruneda, del col·lectiu Semprevives.

A la primera part de l'activitat, a través de l'anomenada tècnica Slow looking / Visible Thinking, Vlasman ha animat els assistents a connectar amb la peça de manera intuïtiva, descobrint-hi detalls i expressant les seves sensacions i percepcions davant d'aquesta pintura que segons el Catàleg Raonat, elaborat per la Fundació Gala – Salvador Dalí, el pintor va començar a pintar el 1926 i va treballar-hi de nou, a la meitat inferior de la tela, suposem que a mitjans de la dècada dels 30, deixant la pintura tal com ara la coneixem.

De fet, l'obra es va pintar sobre un quadre titulat Roques del Llaner, una marina amb una dona al bany, tal com reproduïa una fotografia publicada per L'Amic de les Arts l'any 1927 com ha explicat Ada Pruneda a la segona part d'aquesta primera edició de Dalí a Casa, en què s'ha parlat de la història de la pintura i la seva relació amb altres obres del pintor.

L'obra ha estat exposada recentment al Teatre Museu de Figueres, juntament amb altres onze obres surrealistes, a l'exposició Dalí: «El surrealisme soc jo!». Paisatges fora del temps.