Rebeu l'actualitat dels Amics dels Museus Dalí i del món dalinià a la vostra bústia de correu electrònic.

SUBSCRIU-TE

HISTÒRIA

L'associació Amics dels Museus Dalí va néixer l'any 1993 sota la presidència de Lola Mitjans i impulsada pel president de la Fundació Gala – Salvador Dalí Ramon Boixadós amb la finalitat de difondre la imatge i les activitats museístiques del Teatre-Museu Dalí de Figueres, el Castell Gala-Dalí de Púbol i la Casa-Museu Salvador Dalí de Portlligat. Al mateix temps és un lloc de trobada per a un seguit de persones que, sens dubte, coincideixen en la seva admiració envers Dalí.

La finalitat de l’entitat és col·laborar amb la Fundació Gala-Salvador Dalí en l’acompliment dels seus fins fundacionals i d’interès general; promoure, estimular i recolzar qualsevol de les accions culturals, en els termes més amplis, que tinguin relació amb seva missió.

Ramon Boixadós i Lola Mitjans durant la donació de l'aiguafort Mariners, 1996
Reynolds i Eleanor Morse, impulsors del Dalí Museum de St Petersburg varen ser els primers socis d'honor de l'entitat, 1993
Lluís Llongueras amb Lola Mitjans, 1996
Óscar Tusquets amb part de la junta, la presidenta Lola Mitjans i la vicepresidenta Pilar Puig, 2016
El Teatre-Museu Dalí va rebre els participants dels Congrés de la FEAM celebrat a Girona, 2019

Les activitats d'Amics dels Museus Dalí són ben diverses: sortides culturals, conferències, concerts, col·laboracions amb altres entitats i associacions i accions infantils, entre d'altres.

Al llarg de la seva història, els Amics dels Museus Dalí han impulsat iniciatives ben diverses com el Concurs d’Aparadors Surrealistes, iniciat el 1994, i han promogut guardons com el premi a la creu daliniana en el Concurs de Creus de Maig de Figueres i a l’Allioli Surrealista, al concurs que s’organitza a Creixell, Borrassà.

Pels seus sopars-tertúlia han passat moltes personalitats relacionades amb el món dalinià com Modest Cuixart, Óscar TusquetsXavier Corberó, Luis Racionero, Baltasar Porcel, Lluís Llongueras, Pere Giró, Pedro Aldámiz, Josep Valls, Carles Fontserè i Ramon Fontserè, entre d’altres. L’any 1995 es van lliurar els diplomes de socis d’honor a Reynolds i Eleanor Morse (1995), impulsors del Dalí Museum de St Petersburg, i, quatre anys més tard, es va organitzar un sopar homenatge a Eleanor Morse, el 25 d’octubre de 1999.

Els Amics dels Museus Dalí tenen el suport de la Fundació Gala - Salvador Dalí i formen part de la Federación Española de Amigos de los Museos (FEAM).