Salvador Dalí, protagonista cultural del mes de març a Ceret

13.03.2016

Salvador Dalí és el protagonista cultural d’aquest mes de març a la vila nordcatalana de Ceret. L’Ajuntament i la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà han programat dues activitats destinades a difondre la relació de l’artista figuerenc amb el municipi i, en general, amb tota la Catalunya Nord.

El periodista i estudiós dalinià Josep Playàpronunciarà la conferència Les estades de Salvador Dalí a Ceret i Catalunya Nord el dissabte dia 19, a les 11 de matí, a La Capelleta. A continuació s’inaugurarà, oficialment, la mostra fotogràfica Salvador Dalí vist per Joan Vehí. L’exposició però, està oberta al públic des d’aquest dilluns, dia 14 de març.

La mostra fotogràfica sobre Salvador Dalí que es presenta a Ceret està formada per una selecció de gairebé cinquanta imatges d'entre les centenars que Joan Vehí va poder captar del mestre al llarg de més de 35 anys de relació amistosa i laboral.

En aquesta ocasió, Vehí mostra per primer cop unes fotografies de difícil execució donat el seu procés de revelat químic de forma gairebé artesanal, directe del negatiu, de molt difícil realització en les mides en que es podran veure a Ceret, però que permeten una definició i un contrast que el digital no pot oferir.

Les imatges recorden diferents episodis ben contrastats de la vida de Dalí a l’Alt Empordà, com La corrida de Toros de l'homenatge que li va oferir la ciutat de Figueres fa més de 50 anys; la seva relació amb altres personalitats rellevants com Humbert de Savoia, exrei d'Itàlia o amb altres artistes com Jean Tinguely i la seva companya Niki de Saint Phalle, així com també el guitarrista Manitas de Plata i diverses models i bohemis que formaven part de l'entorn dalinià a Cadaqués.