Els CaixaForum de Sevilla i Saragossa acolliran una mostra sobre 'Leda atòmica' el 2018

27.01.2016

La Fundació Gala-Salvador Dalí i la Fundació Bancària 'la Caixa' han acordat aquest dimarts a Figueres l'organització conjunta d'exposicions fins al 2018. La seva col·laboració es remunta a fa una vintena d'anys però ara s'intensificarà en els pròxims tres anys. Entre els projectes acordats, destaca l'organització de mostres al Castell Gala Dalí de Púbol per aprofundir en el coneixement de la figura i obra del geni del surrealisme.

També es presentarà una exposició basada en la pintura 'Leda atómica' (1949) que es podrà veure als centres CaixaForum de Saragossa i Sevilla el 2018 i que inclourà dibuixos preparatoris i altres obres relacionades. El conveni inclou també la col·laboració en el tradicional concert anual de la Fundació Gala-Salvador Dalí al Teatre Jardí de Figueres.

La directora general adjunta de la Fundació Bancària 'la Caixa', Elisa Durán; la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer, i el secretari general de la Fundació Gala-Salvador Dalí, Lluís Peñuelas, han estat els encarregats de rubricar l'acord que inclou treballar conjuntament fins al 2018 en un conjunt de projectes.

Un dels més destacats és la producció d'una exposició a l'entorn de l´obra 'Leda atòmica' (1949) de Salvador Dalí. La mostra estarà comissariada per Montse Aguer i es podrà visitar durant l'any 2018 en dues seus culturals de l'Obra Social 'la Caixa' com és el CaixaForum Saragossa i el CaixaForum Sevilla. La mostra inclourà, a més d´aquesta obra de referència, diversos dibuixos preparatoris i altres materials que conserva la Fundació Dalí. El projecte es completarà amb diversos continguts educatius que seran responsabilitat de l'Obra Social 'la Caixa', amb la col·laboració del Centre d'Estudis Dalinians de la Fundació Dalí.

Una segona línia de col·laboració serà l'organització de les exposicions temporals que es duen a terme anualment al Castell Gala Dalí de Púbol així com el catàleg que se'n deriva, que aprofundeixen en l'obra i el llegat del pintor figuerenc "en un entorn molt significatiu de la creació daliniana", segons informen en un comunicat.

Finalment, el conveni també preveu la col·laboració fins al 2018 en la celebració dels concerts que la Fundació Dalí organitza cada any al Teatre Jardí de Figueres.

Una col·laboració de fa vint anys

El que es pretén amb aquest acord és enfortir una col·laboració iniciada fa una vintena d'anys. Durant aquest temps, s'han dut a terme de forma conjunta exposicions destacades com ara 'Salvador Dalí. Àlbum de família, Dalí i les revistes' i una de les dues grans exposicions del centenari del naixement de l'artista empordanès, 'Dalí, cultura de masses'. Aquesta última continua essent a dia d'avui la més visitada en la història de CaixaForum Barcelona.