L'olotina Andreea Socola guanya la segona edició del Premi de Recerca Salvador Dalí

24.10.2021

Andreea Socola, estudiant de l’Institut Montsacopa d’Olot, ha estat la guanyadora de la segona edició del Premi de Recerca Salvador Dalí adreçat a l'alumnat de Batxillerat de tot Catalunya. El jurat qualificador ha tingut en compte l’originalitat del treball guanyador, titulat Dalí, més enllà d’un simple boig, així com l’enfocament que s’ha donat l’estudi, la idoneïtat de les fonts consultades, la capacitat de síntesi i valoració crítica, la creativitat i, finalment, la seva presentació i estructura.

Els integrants de jurat, en representació als Serveis Educatius de l’Alt Empordà del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, la Fundació Gala – Salvador Dalí i els Amics dels Museus Dalí, també han decidit atorgar un accèssit a Mercè Coll i Martí de l’Institut Cendrassos de Figueres, per la notable qualitat del seu treball L’impacte de Dalí a Figueres.L’objectiu del Premi de Recerca Salvador Dalí és fomentar, des de qualsevol àmbit, la investigació sobre la vida i l'obra de l'artista figuerenc entre els estudiants de Batxillerat de Catalunya.

Els premis s’han lliurat el dissabte 23 d’octubre, davant de la Torre Galatea de Figueres. Andrea Socola ha rebut un ordinador portàtil de mans de la curadora en cap de la Fundació Gala – Salvador Dalí, Carme Ruiz. Mercè Coll ha recollit un telèfon intel·ligent de mans del president dels Amics dels Museus Dalí, Carles Ayats. Les dues guardonades també han rebut un diploma acreditatiu i un carnet de sòcies de l’entitat vàlid per a tres anys. Sandra Toribio, tutora del treball guanyador, també ha estat distingida amb un carnet. El Premi de Recerca Salvador Dalí compta amb la col·laboració de Beep Figueres.