Els Amics dels Museus promouen la Ruta Dalí a Figueres

06.03.2020

Figueres ha estrenat la Ruta Dalí aquest divendres 6 de març. Una quarantena de panots en forma de formiga guiaran a partir d'ara els visitants de la ciutat fins al Teatre Museu, passant pels diversos espais singulars en la vida del figuerenc més il·lustre.

Aquest projecte dels Amics dels Museus Dalí va ser impulsat per la fundadora i presidenta de l'entitat, Lola Mitjans. Desenvolupat per l'arquitecta Missé Coll i el dissenyador Jordi Palmada, es va recuperar fa dos anys amb motiu del vint-i-cinquè aniversari de l'entitat i ha comptat amb el suport de l'Ajuntament de Figueres.

La ruta té dos punts de partida, l'estació de tren convencional i a l'oficina de turisme de la Casa Empordà, que s'unifiquen a la plaça de la Palmera per continuar per les cases de la família Dalí, la Rambla, el Museu del Joguet i l'església de Sant Pere, fins a arribar al Teatre – Museu. L'alcaldessa Agnès Lladó i el president dels Amics Carles Ayats han coincidit en assegurar que aquesta és la primera fase d'un projecte que es pot ampliar a altres espais relacionats amb el pintor. Ayats ha agraït el "suport institucional de l'Ajuntament que, des del primer moment i a través dels diferents equips de Govern d'aquests anys han volgut participar d'aquesta iniciativa".

La ruta està indicada amb els tres tipus de panots: els més grans en els punts de sortida i d'arribada, uns més petits que assenyalen el recorregut i unes formigues trepadores situades en edificis destacats. Per als Amics, aquest recorregut "no només porta des de l'oficina de Turisme i l'estació de Tren Convencional cap als espais més emblemàtics i al Teatre Museu, guiats per les antenes de les formigues dalinianes, sinó també vol conduir els seus visitants des del Museu al centre de Figueres".

La Ruta Dalí també compta amb el suport de la Fundació Gala – Salvador Dalí així com de l'Associació de Guies de Figueres i estudiosos de l'artista, com la historiadora de l'Art Mariona Seguranyes i el periodista Josep Playà, membres de la junta de l'entitat promotora.

Aquesta acció s'afegeix a les realitzades, anteriorment, pels Amics a Figueres. Així, es va instal·lar un penell escultòric a l'entrada de l'aparcament del Garrigal i es van lliurar a la ciutat gegants Dalí i Galí. També ha instal·lat un monòlit commemoratiu dels cinquanta anys de la proclamació de l'estació de Perpinyà com a centre del Món per Salvador Dalí i una escultura al camí que porta a la casa de Cadaqués d'un dels nostres amics més entranyables, Antoni Pitxot.