Sortida cultural a Girona i Púbol

08.07.2019

Els Amics dels Museus Dalí hem fet una visita cultural a Girona i Púbol aquest dissabte, 6 de juliol, per gaudir del món dels faraons i de la nova mostra fotogràfica al Castell de Púbol.

Al matí hem recorregut l'exposició del CaixaForum: Faraó. Rei d'Egipte, una visita molt interessant que ens ha permés descobrir el simbolisme i l'ideari de la monarquia egípcia. I del món antic hem fent un salt en el temps passejant pel Barri Vell de la ciutat fins arribar als Banys Àrabs, un edifici medieval força desconegut on hem fet la visita guiada seguint la cronologia des de la seva fundació a finals del S. XII fins als nostres dies, d'aquesta manera hem conegut qui el va fundar, com s'utilitzava, qui éren els beneficiaris i els usos que se li va donar a l'edifici posteriorment.

La segona part de la sortida s'ha centrat a Púbol on hem dinat al restaurant del poble, Can Bosch, per passar tot seguit a la visita guiada a l'exposició temporal de fotografies Gala/Dalí: imatge i mirall a l'interior del Castell. Una visita de mà de Bea Crespo, una de les dues comissaries de l'exposició, que ens ha explicat com les fotografíes ens ajuden a anar més enllà de la relació entre la parella Dalí que tots coneixem perquè s'han creat uns jocs visuals en el muntatge per veure com les imatges són els timonis de diferents esdeveniment i/o intimitats. I en moltes ocasions són el suport perfecte per entendre l'ús que en feia l'artista tant per crear obra com per reflexionar-hi i quin paper tenia Gala en aquest procés.