![]() |
Instantánea del concert de l'orquestra Versatile. Foto Judit Casademont |
Salvador Dalí va manifestar en nombroses ocasions la seva passió per la música. Des de petit, ja gaudia amb la seva família amb les vetllades musicals a casa dels Pitxot a Cadaqués. Allà de jove, es va enamorar del jazz, una de les seves passions. A Figueres, escoltava sardanes i els concerts de la banda militar de la ciutat. A Madrid, a la residencia d'estudiants, va viure de prop la música de Falla, Segovia i Ravel, entre d'altres. També va dissenyar portades de discos, a més d'escenografies, llibrets i vestuaris per a ballets a Broadway. I fins i tot, va firmar la seva pròpia obra, un poema-òpera anomenat Être Dieu.
Per aquest motiu, des que es va posar en marxa aquesta trobada anual, la música ha estat la principal convidada de la Nit dels Amics dels Museus.
![]() |
L'orquestra Versatile en un moment de la seva actuació. Foto Borja Balsera |
El concert ha anat a càrrec de l'Orquestra Versatile del Casino Menestral Figuerenc, dirigida per Joan Mallol, que ens ha amenitzat la vetllada amb una sèria de peces molt rítmiques fent una picada d'ullet a la música que va entusiasmar Salvador Dalí.
Aquí teniu el vídeo íntegre de l'actuació. Podeu trobar els de les edicions passades al nostra canal de YouTube.