Descobrim el Museu d’Història de Girona i la pintura flamenca i holandesa al CaixaFòrum

18.04.2018

Els Amics dels Museus Dalí, vam fer una visita cultural a Girona el passat 14 d'abril. Al matí vam anar al Museu d’Història de la Ciutat on vam fer la visita guiada que aprofitant l’explicació de la vida monàstica dels Caputxins que hi van viure durant el S. XVIII i part del s. XIX, ens vam endinsar per les sales per observar les obres més emblemátiques que s’ofereixen al visitant.

De l’etapa dels monjos Caputxins vam veure el cementiri, l’església, l’antic hort, el refectori, la cisterna, el rebost, la biblioteca al presbiteri de l’església, el celler, el pou i altres zones. I a mesura d’anar fent el recorregut vam descobrir, sense seguir un ordre cronològic, les restes d’època gòtica de la façana, la sala de la Girona industrial, la representació del despatx de Carles Rahola, les sales medievals que explicaven els oficis, la sala romana on cal destacar una de les obres més emblamàtiques que és el Mosaïc del Circ, la sala de la Sardana amb una gran col.lecció de tenores i de passada algunes obres renaixentistes, barroques i modenistes.

Tot seguit vam anar passejant fins arribar al restaurant la Taverna de l’Abat on vam degustar un bon àpat per continuar a la tarda amb la segona visita del dia, al CaixaForum, a veure l’exposició de Pintura Flamenca i Holandesa del Museu de Ginebra. Vam fer la visita guiada molt atenta que ens va ensenyar a no quedar-nos amb una mirada superficial del quadre sinó a fixar-nos en els detalls perquè si els observem bé, ens donen moltes pistes de com pot ser el pas del temps, l’estatus social del retratat, petites escenes que complementen l’escena principal o, tot el contrari, que ens transporten lluny de l’escena principal i també hi podem observar petits detalls que ens mostren una época o un fet històric rellevant.