'Galatea de les esferes' protagonitza una visita de petit format

29.10.2017

Nova visita de petit format al Teatre Museu Dalí de Figueres. Aquest diumenge, dia 29 d'octubre, l'obra escoillida ha estat Galatea de les esferes, un oli sobre tela pintat l'any 1952.

Obra de les més representatives de l’època místico-nuclear. És fruit d’un Dalí apassionat per la ciència i les teories de la desintegració de l’àtom. El rostre de Gala està conformat per un escenari discontinu, fragmentat, densament poblat d’esferes, que en l’eix de la tela adquireixen una visió i perspectiva tridimensionals prodigioses. Com explicita Dalí en el seu Anti-Matter Manifesto: «En la actualidad, el mundo exterior —el de la física— ha trascendido al de la psicología. Mi padre, hoy, es el doctor Heisenberg». És un dels homenatges al rostre de Gala més eloqüents que Dalí ha realitzat i va voler que es pogués veure a la Sala Palau del Vent del seu Teatre-Museu en un cavallet que havia pertangut a Meissonier, pintor del qual hi ha dues obres al museu, que formaven part de la col·lecció privada de Dalí.

La propera Visita de Petit Format serà el 3 de desembre.