Els Amics dels Museus Dalí visiten 'Un Thyssen mai vist' a Barcelona

08.02.2017

El passat diumenge els Amics dels Museus Dalí vàrem visitar l'exposició Un Thyssen mai vist del Caixaforum de Barcelona conduïts  per la guia Mercedes Castelló.

Aquesta exposició permet conèixer 63 obres mestres que per primera vegada surten del Museu Thyssen - Bornemisza de Madrid. En ocasió del 25 aniversari de la seva obertura, que se celebra en 2017, arriba a CaixaForum de Barcelona aquesta selecció de 62 obres mestres, incloent-hi 8 pintures habitualment instal·lades en el dipòsit Thyssen en el MNAC.

El propòsit d'aquesta exposició és oferir a Barcelona un Thyssen que mai s'ha vist a Madrid. Les obres mestres són les que habitualment poden veure's a les sales del Thyssen de Madrid, però ara instal·lades en un ordre inèdit. No es tracta només d'una antologia d'obres mestres d'artistes com Fra Angelico, Bellini, Brueghel, Rubens, Rembrandt, Canaletto, Cézanne, Pissarro, Picasso, Chagall, Hopper, entre altres, sinó d'una nova lectura de la col·lecció Thyssen basada en cinc gèneres: pintura religiosa, retrat, naturalesa morta, paisatge i paisatge urbà.

Vàrem completar la sortida cultural a la capital catalana amb la nova proposta de la companyia La Cubana, l'espectacle Gente Bien al Teatre Coliseum, la representació d'un sainet escrit el 1917 per Santiago Rusiñol que se'n riu dels nous - rics i del seu afany per aparentar.

Narra la història d'una família de nous-rics de principis del segle XX que fa el que sigui per integrar-se en els cercles de la burgesia catalana de Barcelona. Tot això adobat amb les cançons, coreografies i l'humor La Cubana que ens va fer passar una gran estona.