divendres, 1 de juliol de 2016

El Museu Municipal d'Art de Kyoto acull una gran retrospectiva sobre Salvador Dalí

La Fundació Gala-Salvador Dalí inaugura aquest divendres, dia 1 de juliol, una nova exposició temporal al Museu Municipal d´art de Kyoto. La mostra, que ja va ser inaugurada oficialment pel secretari general de la Fundació Gala-Dalí, Lluís Peñuelas, és visitable fins al pròxim 4 de setembre i, posteriorment, també es podrà veure a Tòquio des de mitjans del mes de setembre fins al 12 de desembre de 2016. Això, en part, és gràcies a l´entusiasme del Yomiuri Shimbun, el qual forma part de l´organització del projecte.

'Autoretrat amb coll rafaelesc'. Oli / tela 40.5 x 53 cm. © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres, 2016
El títol de l´exposició és Salvador Dalí i representa la tercera vegada en què la Fundació Gala-Salvador Dalí és present a Japó. Ara, per primera vegada, amb una gran retrospectiva de Salvador Dalí, composada per tres grans col·leccions mundials: la Fundació Gala-Salvador Dalí de Figueres (Catalunya, Espanya), el Museu Reina Sofía de Madrid i el Salvador Dalí Museum de Sant Petersburg (Florida, EEUU).