divendres, 12 de desembre de 2014

El món màgic del NaDalí

Fa fred, és evident; però als Amics dels Museus Dalí ens agrada el Nadal, ens agrada veure les cares il·lusionades que comporten aquestes èpoques, els aparadors amb la decoració pertinent i les llums per tot arreu. Als carrers, a les balconades, als bars... i és aquí on recau la importància d’una de les activitats amb més màgia, color i emoció.

El Nadalí ens porta pels carrers de Figueres, tot seguint un recorregut que ens farà parar per les botigues emblemàtiques de la ciutat i ens desvelarà  a quin quadre pertany cada una de les llums que posen un toc de color a la vila.
Un itinerari conduit per dues guies d’excepció, la Bel i l’Anna, que contribueixen amb el seu maquillatge, la purpurina i la seva manera d’explicar a que petits i grans entrin en una història de conte on a part de les pintures surrealistes del geni pintor, també s’hi introdueix en Fumera, un personatge de l’imaginari empordanès, que té set ulls al cap, quatre davant i tres a darrera i quatre orelles, dos a cada banda i tot ho veu, tot ho escolta i tot ho xerra , ja que fa d’emissari dels Reis d’Orient.

Sens dubte, si les dates us ho permeten, no us podeu perdre aquesta experiència tan màgica, en què tothom va acabar encantat.

La pintura original que inspirà la llum nadalenca

En Fumera amb les noves generacions dels Amics dels Museus Dalí

La Bel i l'Anna

En Fumera que tot ho veu, tot ho sent i tot ho xerra.