El món màgic del NaDalí

12.12.2014

Fa fred, és evident; però als Amics dels Museus Dalí ens agrada el Nadal, ens agrada veure les cares il·lusionades que comporten aquestes èpoques, els aparadors amb la decoració pertinent i les llums per tot arreu. Als carrers, a les balconades, als bars... i és aquí on recau la importància d’una de les activitats amb més màgia, color i emoció.

El Nadalí ens porta pels carrers de Figueres, tot seguint un recorregut que ens farà parar per les botigues emblemàtiques de la ciutat i ens desvelarà  a quin quadre pertany cada una de les llums que posen un toc de color a la vila.

Un itinerari conduit per dues guies d’excepció, la Bel i l’Anna, que contribueixen amb el seu maquillatge, la purpurina i la seva manera d’explicar a que petits i grans entrin en una història de conte on a part de les pintures surrealistes del geni pintor, també s’hi introdueix en Fumera, un personatge de l’imaginari empordanès, que té set ulls al cap, quatre davant i tres a darrera i quatre orelles, dos a cada banda i tot ho veu, tot ho escolta i tot ho xerra , ja que fa d’emissari dels Reis d’Orient.

Sens dubte, si les dates us ho permeten, no us podeu perdre aquesta experiència tan màgica, en què tothom va acabar encantat.