VISITA A LA FUNDACIÓ FRANCESC PUJOLS

WEB
Fundació Francesc Pujols

PROTAGONISTA

La Torre de les Hores, al marge de constituir un interessant exemple de mansió senyorial típica catalana de finals del segle XIX, fou la residència de Francesc Pujols i Morgades, el filòsof català que el 1918 va publicar Concepte general de la Ciència catalana, un intent de provar l’existència d’un corrent filosòfic genuïnament català, que arrencava amb Ramon Llull, i va fundar un sistema propi que va anomenar hiparxiologia o pantologia.

A l’interior de l’edifici, cal destacar-ne la biblioteca, que guarda un important volum de la documentació i de l’obra de Francesc Pujols, així com un notable conjunt d’aquarel·les, olis, gravats i dibuixos dels seus amics artistes: Salvador Dalí, Feliu Elies, Aragay o Ricard Canals, entre altres.

El 25 de maig de 1956, Salvador Dalí visita Francesc Pujols a la Torre de les Hores. Dalí admirava el filòsof, motiu pel qual va fer construir un monument dedicat a Francesc Pujols a l’entrada del Museu Dalí de Figueres. Deia d’ell que “era, és i serà l’emperador Trajà de la filosofia”.

En aquesta sortida a Martorell, també visitarem els museus municipals L’Enrajolada-Casa Museu Santacana i el Vicenç Ros i farem la ruta literària Francesc Pujols, el filòsof de la Torre de les Hores, a càrrec de Francesc de Castro, patró de la Fundació Francesc Pujols que coorganitza aquesta activitat.

El preu d’aquesta sortida, exclusiva per socis, inclou viatge en autobús i dinar en el restaurant Hotel Ciutat Martorell. Cal inscripció prèvia abans del 20 de setembre. Places limitades.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte
oct