Ajornem la presentació del llibre «El niño secreto de los Dalí» que ja és a la venda

06.11.2020

La pròrroga de les mesures administratives per fer front a la pandèmia de la Covid-19 fa que els Amics dels Museus Dalí ajornem la presentació a Figueres d’El niño secreto de los Dalí (Roca Editorial) del periodista i investigador José Ángel Montañés, programada per al dia 20 de novembre al Cercle Sport Figuerenc.

El llibre, que s’acaba de posar a la venda, narra una història pràcticament desconeguda. Després de tornar dels Estats Units el 1948, Salvador Dalí decideix pintar una de les seves grans obres religioses: La Madonna de Portlligat. La verge estarà representada per Gala i com a model de Jesucrist utilitzarà a Joan Figueras, un nen de 5 anys, fill d'un pintor de Cadaqués. Amb el temps Dalí i Gala es varen encapritxar d'aquell nen fins al punt de voler adoptar-lo i la relació es va perllongar fins a 1982. Una història que ha investigat durant cinc anys i fins al mínim detall José Ángel Montañés, periodista d'El País i historiador.

La presentació es tornarà a programar en una nova data quan la situació sanitària millori.

Us deixem l'enllaç a una recent entrevista publicada a La Vanguardia, pel periodista i membre de la junta dels Amics, Josep Playà: José Ángel Montañés: “Joan fue durante 40 años el niño que no tuvo Dalí” i la informació publicada a El Periódico de Catalunya, El 'hijo' de Gala y Dalí.