Figueres posa en marxa la Ruta Dalí impulsada pels Amics dels Museus

20.09.2020

Els Amics dels Museus Dalí hem estrenat aquest diumenge la Ruta Dalí. Una proposta que ha estat impulsada per la nostra associació amb la complicitat de l'Ajuntament de Figueres, la Fundació Gala – Salvador Dalí i l'Associació de Guies de Figueres.

Bel Benvehí ha estat l'encarregada de guiar la desena de participants en aquesta activitat des de l'estació de tren convencional fins a la façana del Teatre – Museu Dalí. Un recorregut que està senyalitzat amb una quarantena de formigues que, amb les seves antenes, guien els visitants a través d'aquest recorregut per la vida de pintor figuerenc fins a la seva obra més gran i emblemàtica. Aquests panots tenen tres mides: uns de més grans se situen als punts d'inici del recorregut i fan 20 centímetres; uns de més petits, de 14 centímetres, distribuïts al llarg de la ruta, i uns altres de laterals, amb la formiga enfiladissa, que se situen a les parets d'edificis rellevants com ara la casa natal.

La visita, que també pot arrencar a l'oficina de turisme situada a la plaça de l'Escorxador, passa per les dues cases de la família Dalí al carrer Monturiol on a més del pintor i l'inventor del submarí, Narcís Monturiol, també hi va néixer el poeta Carles Fages de Climent. Continua per la Rambla, els museus Empordà i del Joguet i l'Església de Sant Pere.

Durant la Ruta Dalí, les Guies de Figueres que també han participat en el projecte, aprofiten per repassar la vida del pintor a la ciutat o la relació de diversos elements arquitectònics i edificis amb la seva obra, entre d'altres.

La visita estrenada aquest 20 de setembre ben aviat s'oferirà al públic en general i s'està treballant en una adaptació especial per a mainada, especialment dels centres educatius, molts dels quals s'han interessat en aquesta proposta destinada a relligar la ciutat de Figueres amb Salvador Dalí.