diumenge, 20 de setembre de 2020

Figueres posa en marxa la Ruta Dalí impulsada pels Amics dels Museus

Els Amics dels Museus Dalí hem estrenat aquest diumenge la Ruta Dalí. Una proposta que ha estat impulsada per la nostra associació amb la complicitat de l'Ajuntament de Figueres, la Fundació Gala – Salvador Dalí i l'Associació de Guies de Figueres.

La ruta s'inicia a l'oficina de turisme o des de l'estació de tren convencional.

Bel Benvehí ha estat l'encarregada de guiar la desena de participants en aquesta activitat des de l'estació de tren convencional fins a la façana del Teatre – Museu Dalí. Un recorregut que està senyalitzat amb una quarantena de formigues que, amb les seves antenes, guien els visitants a través d'aquest recorregut per la vida de pintor figuerenc fins a la seva obra més gran i emblemàtica. Aquests panots tenen tres mides: uns de més grans se situen als punts d'inici del recorregut i fan 20 centímetres; uns de més petits, de 14 centímetres, distribuïts al llarg de la ruta, i uns altres de laterals, amb la formiga enfiladissa, que se situen a les parets d'edificis rellevants com ara la casa natal.

Els visitants davant l'obra Retrat de Dalí de Xavier Medina-Campeny a la Rambla.

La visita, que també pot arrencar a l'oficina de turisme situada a la plaça de l'Escorxador, passa per les dues cases de la família Dalí al carrer Monturiol on a més del pintor i l'inventor del submarí, Narcís Monturiol, també hi va néixer el poeta Carles Fages de Climent. Continua per la Rambla, els museus Empordà i del Joguet i l'Església de Sant Pere.

La Ruta Dalí acaba davant el Teatre Museu, tot i que també
pot servir de sortida perquè els seus visitants coneguin Figueres.

Durant la Ruta Dalí, les Guies de Figueres que també han participat en el projecte, aprofiten per repassar la vida del pintor a la ciutat o la relació de diversos elements arquitectònics i edificis amb la seva obra, entre d'altres.

Una quarantena de panots de tres mides indiquen el recorregut de la nova ruta.

La visita estrenada aquest 20 de setembre ben aviat s'oferirà al públic en general i s'està treballant en una adaptació especial per a mainada, especialment dels centres educatius, molts dels quals s'han interessat en aquesta proposta destinada a relligar la ciutat de Figueres amb Salvador Dalí.