L'exposició de fotos 'Gala/Dalí: imatge i mirall' ja es pot visitar a Púbol

18.06.2019

La Fundació Gala-Salvador Dalí ha inaugurat aquest dilluns 17 de juny una nova exposició temporal del Castell de Púbol: Gala/Dalí: imatge i mirall. La mostra es compon d'una seixantena de fotografies, la majoria provinents dels Fons de la Fundació Dalí.

La selecció compta amb imatges creades per fotògrafs de prestigi internacional, com ara Man Ray, Cecil Beaton, Philippe Halsman o Eric Schaal, i amb fotografies inèdites o de recent adquisició. L'exposició es complementa amb un apartat documental integrat per llibres, fullets i revistes que posen de relleu els diferents  usos de la  fotografia per part dels surrealistes i, en especial, per part de Salvador Dalí.

Les imatges que conformen la mostra es parlen, s'interroguen i de vegades, també, es confonen i es camuflen. Algunes habiten espais comuns de la infància, i d'altres evoquen molt més del que expliquen. A voltes les imatges ens retornen el reflex de l'altre o bé ens confronten amb els rols tradicionals de l'artista i la musa, tot qüestionant la memòria col·lectiva. Dalí se serveix de les fotografies, pures creacions de l'esperit, constantment al llarg de la seva vida. La fotografia no només és motiu de reflexió per si mateixa, també esdevé material de taller, il·lustració per als seus escrits, teòrics i literaris, testimoni d'accions artístiques i, per sobre de tot —i aquí s'emmarca també Gala—, espai de pensament i construcció de la pròpia identitat.

En la presentació, hi han participat la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer, i les comissàries de la mostra, Rosa M. Maurell i Bea Crespo, del Centre d'Estudis Dalinians. La direcció científica del projecte és de Montse Aguer. L'exposició compta amb la col·laboració de la Fundació Bancària “La Caixa”.

El catàleg inclou textos la directora dels Museus Dalí, les comissàries de la mostra i d'Elisabet Riera, editora i escriptora. Per primera vegada, aquesta publicació es podrà descarregar en línia en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès) a través de la pàgina web de la Fundació. El catàleg és disseny d'Alex Gifreu.

Paral·lelament, s'ha editat material divulgatiu consistent en una càpsula audiovisual, a càrrec de DocDoc Films, que també estarà disponible al web i les xarxes socials de la Fundació Dalí.

L'exposició Gala/Dalí. Imatge i mirall es podrà veure fins al 6 de gener de 2020.