FIGUERES, CIUTAT DE GENIS

Hora: 19.00 h.
Durada: 60 minuts

WEB
Dalí a la ciutat dels genis

Figueres, ciutat de genis: Dalí, Deulofeu, Monturiol, Fages de Climent, Pujols i el rei Micomicó és el títol del nou llibre del filòsof i estudiós de l’obra pujolsiana Max Pérez Muñoz. El volum ha estat editat i publicat per l’editorial Cal·lígraf i compta amb el suport dels Amics dels Museus Dalí.

Aquest llibre, ideat com una visita guiada, ens endinsa en altres pensadors figuerencs i catalans que van tenir una forta influència en Salvador Dalí: filòsofs admirats i reivindicats per l’artista, i integrats en la seva cosmovisió.

Figueres és una ciutat de genis. Salvador Dalí és només el personatge més conegut d’una noble nissaga de pensadors, escriptors i artistes que van oscil·lar magistralment entre la paranoia i la raó. En aquest recorregut,  el mateix Salvador Dalí ens servirà d’amfitrió per conèixer l’inconscient fantàstic que és present des de fa segles a la seva ciutat natal, amb figures com Alexandre Deulofeu, descobridor de la llei matemàtica que permet predir el futur de les civilitzacions; Carles Fages de Climent, poeta de ciència-ficció que va transformar l’Empordà en el centre del món i el bressol dels déus; o Narcís Monturiol, inventor d’un peix bio-mecànic al servei de la humanitat. També trobem Francesc Pujols, fundador de la Religió científica catalana, de qui Dalí era seguidor fervent, i l’escollit per presidir l’entrada del seu Teatre-Museu, en un monument al pensament dels genis.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dijous
19:00 h