SALVADOR DALÍ. FOTOGRAFÍA Y DELIRIO

Preu: Gratuïta prèvia inscripció
Durada: 90 minuts

Fitxa del llibre a La Fábrica

De Salvador Dalí se n'ha escrit molt i s'ha dit de tot, però encara queden arestes per explorar en la seva personalitat polièdrica. El llibre Salvador Dalí. Fotografía y delirio de Miquel Manzano se n'ocupa d'una: la relació amb la fotografia. Sobre això podríem dir que estem davant del primer influencer de la història, la persona que va comprendre abans que ningú les possibilitats que li oferia la fotografia a l'hora de promocionar la seva obra i el seu propi personatge. I no va dubtar a aprofitar-se'n, envoltant-se des de molt aviat de multitud de fotògrafs, alguns dels quals van esdevenir amics seus. Així, per les pàgines d'aquest llibre desfilen, entre d'altres, Man Ray, Philippe Halsman, Francesc Català-Roca, Brassäi, Joana Biarnés, Oriol Maspons, László Moholy-Nagy o Xavier Miserachs.

Miquel Manzano retrata en aquest volum la relació de Dalí amb la fotografia, des del moment en què coneix la seva màgia, als cinc anys, fins al descobriment de la gran fotografia artística al París bohemi dels anys trenta, passant per l'etapa a que va experimentar conceptualment amb ella per incloure-la a la seva obra pictòrica, i sense oblidar els textos que va publicar teoritzant sobre la seva rellevància. Dalí va ser, doncs, aquell visionari que va defensar sense embuts l'art fotogràfic, contra l'opinió majoritària del seu temps —quan es considerava una disciplina menor—, i a través d'ella ha aconseguit el que sempre es va proposar: seguir present a les nostres vides ia el panorama cultural.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte

Finalitzat