DON OSITO. EL OSITO DE LOS DALÍ Y GARCÍA LORCA

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Museu del Joguet de Catalunya
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Durada: 60 minuts

WEB
Fitxa del llibre a Ed. Joventut

AUTOR

Don Osito Marquina és una joguina preciosa carregada d’història, poesia, tendresa i màgia. Va néixer en una fàbrica alemanya on hi va estar fins que el van portar a una botiga de París. Allà, els pares de l’Anna Maria i en Salvador Dalí el varen comprar, i va esdevenir els seu company de jocs inseparable. Passats els anys, el 1925, Dalí va convidar al seu nou amic, Federico García Lorca, a passar uns dies per l’Empordà. Fou llavors quan l’Anna Maria i en Lorca es van fer amics i es van començar a escriure cartes on el poeta mai oblidava preguntar per l’osset de la família, a qui ell va batejar con don Osito Marquina, per la semblança que tenia amb el cèlebre dramaturg. A través de la història d’aquesta joguina que gairebé cau en l’oblit, som testimonis d’alguns dels anys més dolços de la infància i joventut dels Dalí i García Lorca.

Don Osito és un preciós àlbum il·lustrat narrat de manera epistolar per Don Osito Marquina, que és testimoni de la vida dels germans Dalí. El text de Joan Manuel Soldevilla va acompanyat de les il·lustracions de Zuzanna Celej, que fa servir magistralment la tècnica del collage. En l’actualitat es pot visitar Don Osito Marquina al Museu del Joguet de Catalunya/Figueres, on viu feliç i cuida’t des de fa un grapat d’anys.

Aquesta activitat està subjecta a les recomanacions sanitàries i administratives que estiguin vigents el dia de la seva celebració.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dijous
jun