L’APARELL FOTOGRÀFIC TOU I ELS MEUS PINTORS PREDILECTES

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Teatre - Museu Dalí
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Horari: 10.30 h
Durada: 60 minuts

WEB
L’aparell fotogràfic tou: una visió daliniana
Els meus pintors predilectes: Velázquez, Vermeer i Rafael

GUIA

Carme Ruiz, sotsdirectora de Col·leccions i Exposicions amb Lucia Moni, coordinadora del Centre d’Estudis Dalinians (CED), ens endinsaran a la mostra comissariada per totes dues Els meus pintors predilectes: Velázquez, Vermeer, Rafael. Seguidament, Clàudia Galli, membre del CED, ens explicarà l’exposició L’aparell fotogràfic tou: una visió daliniana comissariada també per R.M. Maurell. També, veurem el nou oli adquirit per la Fundació Dalí El naixement de les angoixes líquides (1932). Aquestes dues mostres es van presentar al setembre amb motiu del 50è aniversari de l’obertura del Teatre-Museu Dalí.

L’aparell fotogràfic tou: una visió daliniana

L’exposició presenta vint-i-set reproduccions fotogràfiques organitzades cronològicament segons artistes o etapes de la història de l’art, excepte l’últim apartat, que agrupa referents de Salvador Dalí, les obres dels quals formen part de la seva col·lecció particular i que es poden veure a la Sala d’Obres Mestres del museu.

També es presenten algunes imatges inèdites adquirides per la Fundació Dalí i altres poc conegudes com les que Silvio Durante va prendre a Salvador Dalí davant l’obra d’Antonello da Messina o la fotografia de Dalí amb l’oli L’illa dels morts de Böcklin.

En aquesta exposició s’explora el vessant poc conegut de Dalí  de visitant de museus amb el seu afany de coneixement insaciable.

Els meus pintors predilectes: Velázquez, Vermeer, Rafael

Aquesta mostra inclou catorze peces de la Fundació Dalí: tretze pintures —algunes de les quals surten molt poc de la reserva—  i la gravació d’un holograma. Presenta els tres noms de la història de l’art més rellevants per Dalí i que es mantenen com a referents durant tota la seva trajectòria: Velázquez, Vermeer i Rafael.

La fascinació de Dalí pels seus predilectes es constata a través de fotografies d'arxiu, manuscrits, llibres intervinguts per l'artista i en primera persona a través de la seva veu.

Aquesta activitat és exclusiva per a sòcies i socis prèvia reserva a través d'aquest formulari. Places limitades.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Diumenge
nov