Cap de Beethoven en préstec

21.01.2020

Dues obres dels fons de la Fundació Dalí dedicades a Ludwing van Beethoven viatjaran fins a l’Arp Museum, a Remagen (Alemanya). Formaran part de l’exposició Salvador Dalí. The Birth of Memory, on es farà incidència en la genialitat i radicalitat de Salvador Dalí i de Beethoven (Bonn 1770 – Viena 1827). Per conmemorar el 250è aniversari del naixement del compositor alemany que se celebren a escala internacional.

Es tracte del dibuix Crani de Beethoven, il.lustració per “La Vida Secreta de Salvador Dalí” (c. 1939-1941) i Cap de Beethoven, (1973), obra de grans dimensions que surt per primera vegada i excepcionalment del Teatre-Museu Dalí.

L’Arp Museum ha sol·licitat aquestes obres per explorar el paral·lelisme entre els dos artistes.

L’exposició, tindrà lloc del 16 de febrer al 16 d’agost, també inclourà un apartat dedicat a la relació de Dalí i Hans Arp, que es van conèixer en el període surrealista, i és per això que la Fundació Dalí hi presta dues obres més: Pell de gallina inaugural (1928) i Planària lúgubre (c.1979).

Aquí podeu consultar la web del museu alemany.