dimarts, 21 de gener de 2020

Cap de Beethoven en préstec

Dues obres dels fons de la Fundació Dalí dedicades a Ludwing van Beethoven viatjaran fins a l’Arp Museum, a Remagen (Alemanya). Formaran part de l’exposició Salvador Dalí. The Birth of Memory, on es farà incidència en la genialitat i radicalitat de Salvador Dalí i de Beethoven (Bonn 1770 – Viena 1827). Per conmemorar el 250è aniversari del naixement del compositor alemany que se celebren a escala internacional.

Es tracte del dibuix Crani de Beethoven, il.lustració per “La Vida Secreta de Salvador Dalí” (c. 1939-1941) i Cap de Beethoven, (1973), obra de grans dimensions que surt per primera vegada i excepcionalment del Teatre-Museu Dalí.

Cap de Beethoven de Salvador Dalí. Aiguada de tinta i collage de ploma sobre paper sobre tela, 1973 ©  Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí/VEGAP, Figueres, 2020

L’Arp Museum ha sol·licitat aquestes obres per explorar el paral·lelisme entre els dos artistes.

L’exposició, tindrà lloc del 16 de febrer al 16 d’agost, també inclourà un apartat dedicat a la relació de Dalí i Hans Arp, que es van conèixer en el període surrealista, i és per això que la Fundació Dalí hi presta dues obres més: Pell de gallina inaugural (1928) i Planària lúgubre (c.1979).

Aquí podeu consultar la web del museu alemany.