Un documental sobre la vida de Dalí a Portlligat guanya un premi internacional

15.06.2017

El documental La vida secreta de Portlligat. La casa de Salvador Dalí, de la Fundació Gala-Dalí, ha estat reconegut amb el Premi d'Or en la categoria de llargmetratges de museus que atorga AVICOM (Comitè Internacional per l'audiovisual i les tecnologies de la imatge, secció audiovisual de l'ICOM).

El guardó l'ha recollit Jordi Artigas, coordinador de les cases-museu de Púbol i Portlligat, de la Fundació Dalí, en una cerimònia que va tenir lloc al Museu de John Amos Comenius, a la República Txeca, en el marc del FAIMP 2.0, Festival Internacional de l'Audiovisual i Multimèdia sobre Patrimoni i Museus. És una competició que compta amb un jurat internacional d'experts que analitzen les millors produccions del món de la museologia. Es dona la circumstància que aquest documental es podrà veure, per primer cop, el proper 1 de juliol,a les 19.30 hores, al Teatre Art i Joia de Cadaqués.

En aquesta edició s'havien presentat trenta-quatre projectes, que competien en les categories de curt, mig i llargmetratge. Entre els finalistes hi havia la National Tetryakov Gallery de Moscou, els museus del Kremlin i el Museu de la ciutat d'Espoo (Finlàndia).

És el tercer any que la Fundació hi presenta un projecte audiovisual i obté el guardó d'Or en la categoria de llargmetratges. Al 2014 es va guanyar el primer premi internacional pel documental 'alí-Pitxot. L'al·legoria de la memòria i al 2015 el mateix premi pel projecte Dalí, la darrera gran obra. Tots tres han estat produïts per la Fundació Dalí i realitzats per DocDoc Films.