REHABILITACIÓ I MUSEÏTZACIÓ DE LA CASA NATAL DE DALÍ

dijous, 29 de febrer | 19:00 h

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Cercle Sport Figuerenc Hora: 19.00 h.

Preu: Gratuïta inscripció recomanada
Durada: 60 minuts

Casa Natal de Dalí a Figueres

CONFERENCIANT

La Delegació de l’Alt Empordà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya i els Amics dels Museus Dalí organitzen una conferència sobre la rehabilitació de la recentment inaugurada Casa Natal de Salvador Dalí, on participaran l’arquitecte municipal Joan Falgueras Font i l’arquitecte que ha dirigit la museïtzació de la casa Natal, Dani Freixes. L'acte serà moderat pel periodista i estudiós dalinià Josep Playà.

La Casa Natal de Dalí ofereix una experiència immersiva que explica el context, l'època i els diferents vessants de la vida de Salvador Dalí i la seva família. La transcendència dels primers anys de vida familiar en la personalitat de Dalí està àmpliament documentada, i aquesta personalitat està completament lligada al seu art, com queda explicat durant la visita, que permet aprofundir en els lligams familiars del geni: la conflictiva relació amb el pare, que l’acabarà desheretant i expulsant de casa; amb la mare, Felipa Domènech, que moriria quan Dalí tenia només 16 anys; amb la seva germana Anna Maria, quatre anys menor que ell, amb qui mantindria una estreta relació fins el 1929, any en què Dalí coneix a Gala.

L'acte serà presentat per Eduard Bech, director del Museu de l'Empordà i de la Casa Natal de Dalí. Aquesta activitat és oberta al públic en general. Aforament limitat

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dijous