DANI FREIXES I MELERO

Arquitecte. Barcelona, 1946

La seva activitat professional se centra en el despatx d'arquitectes Varis Arquitectes, al costat de Vicente Miranda, Eulàlia González i Vicenç Bou.

L'any 2001 fou guardonat amb el Premi Nacional de Disseny, concedit pel Ministeri de Ciència i Tecnologia i la Fundació BCD (Barcelona Centre de Disseny), per la realització, entre altres, del projecte museogràfic del Museu de la Pesca de Palamós. L'any 2007 ha estat guardonat amb el Premi Nacional d'Arquitectura i Espai Públic concedit per la Generalitat de Catalunya pel Museu de les Mines de Gavà.

Darrerament ha dissenyat la roda panoràmica Giradabo del Parc d'Atraccions del Tibidabo (Barcelona).

L'any 2023 s'han inaugurat dos dels seus projectes més recents: el Museu Casteller de Catalunya a Valls i la Casa Natal de Dalí a Figueres.