INTERPRETACIÓ RELIGIOSA I ICONOGRÀFICA D'«EL CRIST»

JAUME AYMAR I JOSEP PLAYÀ

Finalitzat
dimecres, 13 de març | 19:00 h

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Església de Sant Pere de Figueres Hora: 19.00 h.
Preu: Gratuïta inscripció recomanada
Durada: 60 minuts

Església de Sant Pere de Figueres

CONFERENCIANT

El Crist de Portlligat és una de les obres emblemàtiques de Salvador Dalí que, excepcionalment, s’exposa al Teatre-Museu de Figueres fins al 30 d’abril. La conferència Interpretació religiosa i iconogràfica del Crist de Dalí analitza la pintura des de la iconografia religiosa. La posició del Crist, l'absència de ferides, una creu sense claus i altres detalls són alguns dels enigmes que s’analitzen des d'una perspectiva nova de la mà del sacerdot de l’Arquebisbat de Barcelona i doctor en història de l’art, Jaume Aymar, i del periodista i estudiós dalinià Josep Playà.

Es parlarà del context del Crist de Sant Joan de la Creu comparant-lo amb el Crist de Velázquez amb les revelacions de Santa Brígida, dels versos que li va dedicar Miguel de Unamuno, de la relació d'aquest amb Federico Garcia Lorca i amb Salvador Dalí. També, del dibuix de Sant Joan de la Creu i del carmelita P. Guy Froissart, d'Emmanuel Mounier de Carles Fages de Climent i altres. S’explicarà l’evolució religiosa de Dalí parlant de Nietzsche i de la bomba atòmica. També, es farà referència al model, Russ Saunders, i a l’obra de Dalí titulada Assumpta Corpusculària Lapistlazulina.

Aquesta activitat és oberta al públic en general. Aforament limitat

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dimecres