DALI, LA RELIGIÓ I L'ESGLÉSIA DE SANT PERE

Durada: 90 minuts

Mil·lenari de Sant Pere 2020

CONFERENCIANTS

Els Amics dels Museus Dalí tornem a programar la conferència Dalí, la religió i l'esglèsia de Sant Pere prevista dins la commemoració del Mil·lenari de la parròquia de Sant Pere de Figueres.

La historiadora de l'art i Doctora en Humanitats Mariona Seguranyes i l'estudiós i periodista Josep Playà han preparat una activitat basada en la relació entre l'església i Salvador Dalí. El temple representa l'alfa i l'omega de la vida de l'artista, on va ser batejat i on es va celebrar la cerimònia del seu enterrament.

La primera menció que es fa de l’església parroquial de Sant Pere data del 13 d’octubre de l’any 1020, i ben aviat va ser posada sota la tutela de la canònica de Vilabertran. Probablement es va construir sobre una primitiva església paleocristiana. Del temple romànic inicial (segles X-XI) en queden restes dels murs de la cara nord amb una espitllera a l'esquerra de la nau, al peu del campanar. Al voltant del temple s'hi bastí el nucli medieval de Figueres.

Recentment el temple s’ha enriquit amb obres dels artistes empordanesos com Ramón Pujolboira, autor del les reixes del porxo exterior i de l’escultura del timpà, i de Lluís Roura, del que s’exposa un impressionat paisatge del riu Jordà al baptisteri de la nau.

El pintor surrealista Salvador Dalí va rebre en aquesta església el baptisme, la primera comunió i es va celebrar el seu funeral. L'església es troba inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya i està protegida com a Bé Cultural d'Interès Local.

Aquesta activitat està subjecta a les recomanacions sanitàries i administratives que estiguin vigents el dia de la seva celebració.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dilluns

Finalitzat