MARIONA SEGURANYES BOLAÑOS

Figueres, 1972

És historiadora de l’art, Doctora en humanitats (UPF), llicenciada en història de l’art (UdG), màster en especialització en gestió de Patrimoni cultural (UdG i ICRPC) i post-grau en Direcció estratègica de Museus i Centres Patrimonials (UdG i ICRPC). Porta una tasca d’investigació de l’art català entre els segles XIX i XX, contextualitzant-lo a nivell europeu.

Entre els seus llibres publicats destaca els que fan referència en el context familiar i català de Salvador Dalí, com La mirada persistent. Història de la pintura a Figueres (1892-1960) (2013) i Els Dalí de Figueres (2018), sendes publicacions lligades a les exposicions del Museu de l’Empordà comissariades per la mateixa autora. És també autora del llibre Pintors a la porta d’entrada al cap de Creus (2015) i el 2018 i va portar a terme l’exposició Cadaqués, univers d’artistes, de Meifrèn a Dalí, Fons del  Museu de Cadaqués, que va acompanyada del catàleg raonat del fons del Museu de Cadaqués.

Darrerament s’ha centrat en l’art català d’entre guerres i la influència del Picasso clàssic que ha fructificat en l’exposició i estudi Realisme(s) a Catalunya. Del Picasso clàssic al Dalí surrealista impulsat per la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya i produït pels Museus de Sitges, Museu de Valls i Museu de la Garrotxa (2019-2020), que li ha merescut el premi de comissariat del 2019 de l’ACCA.