LORCA-DALÍ A FIGUERES

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Sortida: Plaça de la Palmera
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Durada: 120 minuts

GUIES

Aquesta activitat de nova creació recorre la ciutat de Figueres i els diversos escenaris de l’amistat entre la família Dalí i el poeta de Granada, Federico García Lorca. A través de la narració i guiatge de dues guies professionals, descobrirem aquests espais en què també es faran breus representacions escèniques i de dansa.

Lorca va visitar Figueres en tres ocasions, entre el 1925 i el 1927 convidat per Salvador Dalí. Resseguint les passes d’aquestes estades i en els espais encara existents, descobrirem una amistat que s’expressarà en els seus escrits, dibuixos i quadres. Aquesta experiència transitarà pel seu recorregut vital per la ciutat, tant personal com creatiu, en una simbiosi de dues ànimes nascudes per crear. Figueres ha estat, doncs, testimoni d’una extraordinària amistat de joventut que estava forjant a dos artistes universals.

Es visitaran la segona casa Dalí, el Museu del Joguet i el Teatre-Museu Dalí, entre d’altres.

Aquesta visita-experiència té una durada de dues hores. Es recomana portar un calçat còmode, ja que el recorregut és a peu. La sortida és a la plaça de la Palmera de Figueres.

Compta amb la col·laboració de diferents entitats del sector cultural de Figueres, amb les Guies Turístiques de la ciutat i la companya de dansa Element, i es basa en el llibre García Lorca en Figueres publicat a partir del treball dels estudiants Laia Genover, Èlia Gràvalos, Blai Higueras, Àlex Izquierdo, Joana Oliveras i Iliyan Vasilev de l’Institut Ramon Muntaner l’any 2018 i editat per la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent i la Universitat de Girona.

Aquesta activitat és només per a sòcies i socis prèvia reserva a través d'aquest formulari. Places limitades.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte
set