DALÍ. PA, PA I SEMPRE PA

WEB
Ecomuseu Farinera de Castelló d'Empúries

CONFERENCIANT

La Farinera de Castelló d'Empúries és una fàbrica de finals del segle XIX convertida en un ecomuseu que dona a conèixer l'evolució de la indústria farinera a Catalunya i el gran canvi que va experimentar la producció de farina durant la segona meitat del segle XIX. En aquest espai, dins de la programació de la XXV Fira del Pa del municipi, el periodista Josep Playà ens descobrirà els múltiples pans presentats en les pintures i escrits de Salvador Dalí a la conferència Dalí. Pa, pa i sempre pa.

El pa s'ha convertit en un símbol de la iconografia daliniana que envolta la Torre Galatea i apareix representat sobre els caps de diferents escultures de la façana del Teatre Museu de Figueres. Deia que per pintar el seu oli La cistella de pa (1945) va estar durant dos mesos treballant quatre hores diàries. Parlem d'un dels temes fetitxistes i més antics de la seva obra, ja que també va pintar el mateix tema dinou anys abans.

Portant a l’extrem la seva relació amb el pa, va adquirir el costum de donar conferències amb un pa al cap. En paraules de Josep Playà: “El pa que ens proposa Dalí és aristocràtic, estètic, paranoic, refinat, és un pa de tons daurats, tant comestible com bell, tan cruixent i tou quan se’l posa al seu cap, com dur i consistent quan el transforma en el pa de crostons que decora la Torre Galatea”.

Quan el pintor va arribar a París va exclamar: “Pa, pa i sempre pa. Res més que pa”.

Aquesta activitat és oberta al públic en general. Aforament limitat

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Diumenge