COL·LECCIÓ PRIVADA PERE PADROSA I MARGARITA PIERRE

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Museu de la Tècnica de l'Empordà
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Durada: 60 minuts

Museu de la Tècnica de l'Empordà

FUNDADORS

El Museu de la Tècnica de l'Empordà a Figueres és un espai per a l'estudi de la tecnologia i els canvis que es van dur a terme al llarg de la Revolució Industrial, un lloc on entendre el passat i la història dels segles XIX i XX. S'hi exposen més de 3.000 objectes mecànics que resulten imprescindibles per comprendre l'evolució que ens ha portat fins al dia d'avui i quines poden ser les inquietuds dels valents emprenedors que ens portaran al futur de demà.

El fundador del Museu de la Tècnica de l’Empordà en Figueres, Pere Padrosa Puignau i la seva dona, Margarita Pierre Mallol són l’ànima del Museu. Constitueix una col·lecció privada oberta al públic referent a nivell mundial. Rellotges, màquines de cosir, càmeres fotogràfiques, caixes registradores, cartelleria, telèfons, vehicles i enginys mecànics de la segona onada de la Revolució Industrial s’exposen repartits en els tres pisos del museu.

El puntal de la col·lecció el constitueixen les màquines d’escriure -amb un recorregut excepcional des del primer prototip a les famoses Olivetti, passant per models singulars i únics- i els inicis de les màquines de cosir, quan només intentaven ser part del patrimoni familiar, sense saber que algun dia constituirien ser peces clau de la liberalització de la dona i la seva entrada en el món laboral.

Els amants dels automòbils podran admirar una veritable joia, un Hispano Suiza de principis del s. XX., el motor de gasolina inventat per Daimler/Maybach o el motor de quatre temps ideat per Otto l'any 1876.

Els rellotges Morez Comptoise són una altra de les joies del museu, exposats al llarg de tota una paret, mostren un mecanisme senzill i lent que encara avui ens marca el pas del temps. Centraletes telefòniques, càmeres fotogràfiques, de diapositives, fonògrafs, receptors de ràdio, una càmera de diapositives precursora de la càmera de cinema, són els primers passos que la tecnologia va donar cap a la informació i el coneixement.

La Fundació Patrosa, que actualment celebra el centenari de la constitució de l'empresa promotora Transports Padrosa. commemora aquesta efemèride amb una l’exposició que també visitarem Ars logística. De Iuncaria a Figueres, comissionada per Manel Gràvalos, Josep Algans i Francesc Guillamet, que convida al visitant a un viatge sobre la història de l’empresa utilitzant la logística històrica com a fil conductor.

Aquesta activitat és només per a sòcies i socis prèvia reserva a través d'aquest formulari.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte

Finalitzat