PERE PADROSA PUIGNAU I MARGARITA PIERRE MALLOL

Fundadors dels Museu de la Tècnica de l'Empordà

El fundador del Museu de la Tècnica de l’Empordà en Figueres, Pere Padrosa Puignau i la seva dona, Margarita Pierre Mallol són l’ànima del Museu. El seu currículum és una passió compartida que va començar un matí de diumenge i que no ha parat mai més, doncs continuen resseguint tots els indrets i racons on es pugui aconseguir qualsevol curiositat relacionada amb la mecànica del segle XIX.

Les seves troballes un cop restaurades i documentades, passen a formar part del fons museístic, i construeixen un suport precís del que va suposar per la societat tots aquells enginys.

La seva passió i dedicació en construir la seva col·lecció es transmet en cada paraula i comentari.  Sempre un amb l'altre i mai un sense l'altre, han aconseguit exposar una petita part d'història a punt de retornar a qui la vulgui visitar.