DALÍ. ART_CIÈNCIA_CIBERNÈTICA

Preu: Gratuït
Durada: 60 minuts

Anna Pou Art per a Tothom

L'empremta de Salvador Dalí en el món artístic és indiscutible, però el seu llegat no es limita només a l'àmbit de la pintura i la creativitat convencional. L’estudiosa Anna Pou, que va ser curadora de l’exposició immersiva Dalí Cibernètic a L’Ideal Centre d’Arts Digitals de Barcelona, és l’autora del llibre Dalí. Art_Ciència_Cibernètica (It Brings Art, 2023) que explora la relació de l’artista amb la tecnologia.

«Dalí i la seva obra van avançar el que avui encara estem explorant sota la categoria genèrica de les arts digitals i la immersivitat», afirma Anna Pou. Per a Dalí l'ordinador va ser la màxima expressió de la genialitat i, per tant, el seu alter ego. Es va definir com una «màquina de pensar» en al·lusió a l'Ars Magna de Ramon Llull, la lògica combinatòria del qual és l'antecedent del llenguatge informàtic. Identificant-se amb l'ordinador feia servir termes de la cibernètica com el bit per descriure processos mentals. Va definir el Teatre Museu com un gran «cervell electrònic» (el seu) en el qual entrem «a través de circuits impresos en or», és a dir, xips. Seguint les teories de Norbert Wiener, fundador de la cibernètica, aquesta disciplina tenia per a Dalí una dimensió espiritual: constituïa l'últim esglaó de l'evolució, superant definitivament la mort i transformant l'home en un «àngel mutant».

Dalí va ser dels primers artistes a experimentar amb gràfics computacionals i col·laborar amb informàtics, afirmant que «la pintura del futur serà cibernètica o no serà». Pioner i visionari, va avançar el que avui dia encara estem explorant sota la categoria d'arts digitals.

Aquest llibre editat i publicat per l'empresa de disseny i editorial It Brings Art, és la llavor a partir de la qual s’ha creat l’exitosa exposició immersiva Dalí Cibernètic. Els coneixements d'Anna Pou, que es desenvolupen en aquest llibre, i la capacitat de l’empresa Layers Of Reality de crear experiències culturals mitjançant la tecnologia audiovisual més innovadora, van convergir a l’Ideal Centre d’Arts Digitals de Barcelona a finals de l’any 2022. A partir de llavors, l’exposició ha començat a itinerar per diverses ciutats i, amb menys d’un any, ha aconseguit atraure l’interès de centenars de milers de visitants de tot el món.

La presentació va a càrrec de la directora del Museus Dalí, Montse Aguer.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Divendres

Finalitzat