PINTAR, CREAR, VIURE. DONES ARTISTES A L'ALT EMPORDÀ (1830-1939)

MUSEU DE L'EMPORDÀ

Finalitzat
dissabte, 20 de març | 17:00 h

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Museu de l'Empordà
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Durada: 90 minuts

Museu de l'Empordà

GUIA

L'escriptora i periodista Cristina Masanés és la comisària d’aquesta important mostra inaugurada l’octubre passat al Museu de l’Empordà. El seu treball s’ha alimentat d’arxiu, premsa de l’època i col·leccions familiars. Amb artistes ja conegudes com Ángeles Santos, Esther Boix o Mercè Huerta, i altres que per primera vegada es posen en valor com Caterina Albert, Carme Escursell, Rosa Soler o Carme Roget i artistes de projecció internacional com Mary Callery, Parvine Curie o Rita Donagh.

De totes les dones artistes presents a l’exposició, es mostra per primera vegada al públic el treball de dues fotògrafes totalment desconegudes fins avui. És el cas de Mey Rahola (1897-1959), una fotògrafa vinculada a Cadaqués amb un fons d’imatges dels anys 1930 i 1940 d’una gran modernitat. I també de la primera dona fotògrafa documentada a dia d’avui a l’Estat espanyol, la figuerenca Paulina Buxó, nascuda al 1835, que a més de fotògrafa va ser també compositora, pianista, poetessa i religiosa.

Visita conduïda per Bel Bellvehí.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte

Finalitzat