SALA DEL TRESOR

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Teatre - Museu Dalí
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Durada: 60 minuts

Fundació Gala - Salvador Dalí

GUIA

Salvador Dalí va batejar la sala quatre del seu Teatre Museu com a Sala del Tresor perquè va ser concebuda com un cofre per guardar-hi joies. El propi artista va seleccionar les obres exposades en les parets entapissades de vellut vermell, sense cap ordre cronològic. En aquest espai, s’hi troben molts exemples de les obsessions i de les preferències de Salvador Dalí.

La sala esta coronada per el quadre La cistella de pa (1945), obra realista que va pintar durant dos mesos consecutius, quatre hores al dia, i amb la que sempre viatjava. Una obra plena de misteri, “el millor regal que havia fet a Gala”. El pa ha estat sempre un dels temes fetitxistes i obsessius més antics de l’obra de Dalí.

Dues de les pintures de la Sala del Tresor són  Galarina (1945) o l’obra surrealista Leda atòmica (1949) on Gala és representada com a Leda, personatge de la mitologia clàssica a la que el déu Zeus va transformar en cigne i va posar un ou del que varen néixer els germans Càstor i Pòlux.

Entre d’altres, també s’hi poden veure l’estudi de La batalla de Tetuàn (1932), l’estudi per a La mel és més dolça que la sang (1926),  La Gala d’esquena mirant un mirall invisible(1960) o L’espectre del sex-appeal (1934) en què apareix el propi Dalí com a infant vestit de mariner contemplant el monstre de la sexualitat.

Aquesta activitat és exclusiva per a sòcies i socis prèvia reserva a través d'aquest formulari. Places limitades.

Amb Anna Massot.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte