OBJECTES DE DESIG. SURREALISME I DISSENY, 1924-2020

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: CaixaForum Girona
Preu: Per a socis prèvia inscripció
Durada: 90 minuts

CaixaForum

Objectes de desig. Surrealisme i disseny, 1924-2020 recull més de 200 obres d’art i objectes que conviuen i dialoguen en aquesta mostra que explora la relació entre ambdues disciplines des de fa un segle.

Coorganitzada entre la Fundació ”la Caixa” i el Vitra Design Museum i amb peces de col·leccions i museus d’arreu del món, la mostra porta a CaixaForum Girona obres d’artistes com Man Ray, Lee Miller, Joan Miró, Meret Oppenheim i Salvador Dalí, i dissenyadors i arquitectes com Gae Aulenti, Le Corbusier, Ray Eames i Achille Castiglioni.

El subsconscient, els somnis, l’erotisme, les obsessions, l’atzar i l’irracional van ser elements que els artistes surrealistes van incorporar a les seves creacions, sovint en objectes quotidians amb les formes alterades i subvertides. El disseny més crític amb el racionalisme va fer seus aquests elements.

Després de presentar-se oficialment el 1924 amb la publicació del Manifest del surrealisme d’André Breton, el surrealisme es convertir ràpidament en un moviment intel·lectual i polític internacional els membres del qual provenien de diversos orígens i disciplines, entre les quals l’escriptura, el cinema i les belles arts. El disseny i els objectes quotidians van ser una gran font d’inspiració i van tenir un paper crucial en la seva evolució. Menys conegut és, malgrat això, l’impacte decisiu del surrealisme en el disseny, que ha tingut un paper cabdal per alliberar el disseny del dogma funcionalista segons el qual “la forma segueix la funció”. A la llum de la creixent crítica adreçada al disseny racionalista a partir dels anys trenta i, especialment, després de la Segona Guerra Mundial, el surrealisme va obrir nous camins que abordaven les emocions, les fantasies, les pors i altres qüestions existencials.

L’exposició Objectes de desig. Surrealisme i disseny, 1924-2020 aporta llum sobre aquest diàleg creatiu fascinant i continuat, juxtaposant obres d’art surrealista i peces de disseny per tal de revelar uns paral·lelismes que rarament s’han estudiat.

La influència del surrealisme es va estendre per tots els àmbits dels disseny del darrer segle: des del mobiliari i l’interiorisme fins al disseny gràfic, la moda, el cinema i la fotografia. Avui en dia, l’influx del surrealisme és ben viu en el disseny. L’enfocament subversiu, les imatges fantàstiques i el l’interès del surrealisme perla psique humana continuen sent inspiradors per als dissenyadors contemporanis.

Visita guiada, exclusiva per a socis dels Amics dels Museus Dalí prèvia reserva. Aquesta activitat està subjecta a les recomanacions de la normativa Covid.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte
gen