Visita guiada a la parròquia de Sant Pere de Figueres

20.09.2020

Salvador Dalí va ser batejat a l'església de Sant Pere de Figueres. El mateix lloc on va rebre la primera comunió i on, el 25 de gener de 1989, es va celebrar la cerimònia del seu enterrament.

Amb motiu de la celebració del Mil·lenari de Sant Pere, els Amics dels Museus Dalí hem programat una visita guiada al temple per conèixer la seva història, les obres artístiques que conserva i gaudir de la vista de Figueres des del seu campanar.

La visita serà el dissabte 17 d'octubre, a dos quarts de 5 de la tarda, i és exclusiva per als socis dels Amics dels Museus Dalí. Donades les actuals circumstàncies, s'ha establert un protocol de seguretat amb motiu de la Covid-19. Per tant, serà obligatori l'ús de mascareta, es disposarà de gel hidroalcohòlic i es prendrà la temperatura als participants abans de començar. El grup serà d'un màxim de 10 persones.

Per reserves podeu enviar un correu electrònic a amics@fundaciodali.org i trucar al telèfon 972 677 520 (Dimarts i dijous, de 9 a 14 hores). Podeu deixar un missatge a la bústia de veu. Les places s'assignaran per ordre de reserva.

Aquesta serà la primera col·laboració dels Amics amb el Mil·lenari de Sant Pere. La següent servirà per clausurar aquesta àmplia programació amb la conferència Dalí, la religió i l'església de Sant Pere.

La historiadora de l'art i Doctora en Humanitats Mariona Seguranyes i l'estudiós i periodista Josep Playà han preparat una activitat basada en la relació entre l'església i Salvador Dalí. El temple representa l'alfa i l'omega de la vida de l'artista, on va ser batejat i on es va celebrar la cerimònia del seu enterrament.

La conferència serà el dia 29 d'octubre, a les 7 de la tarda, i és oberta a tot el públic. Les reserves s'han de fer igualment al correu amics@fundaciodali.org i trucar al telèfon 972 677 520 (Dimarts i dijous, de 9 a 14 hores). Les places s'assignaran per ordre de reserva.