Els Museus Dalí reobren l'11 de juliol

17.06.2020

El president de la Fundació Gala-Salvador Dalí, Jordi Mercader, ha anunciat aquest dimarts les actuacions adoptades i l'elaboració d'un pla a llarg termini per assegurar el futur de la institució, «fent-la compatible amb els interessos de l'Estat, com hereu, i amb els de tots els afectats per una crisi global que ha suposat una dràstica disminució dels ingressos de l'entitat».

Mercader ha concretat que els Museus Dalí es tornaran a obrir al públic el pròxim 11 de juliol, quasi quatre mesos després del tancament, amb totes les garanties i seguint els protocols sanitaris més estrictes. La reobertura del Teatre-Museu Dalí de Figueres coincidirà amb la inauguració de l'exposició Dalí: el surrealisme soc jo que permetrà veure juntes, per primera vegada, dotze obres surrealistes dels fons de la Fundació.

Entre les actuacions adoptades per assegurar el futur de la Fundació, Mercader ha subratllat l'aplicació d'un ERTO, amb una aportació que arriba a compensar fins al cent per cent dels salaris més baixos, i un replantejament de la gestió destinat a una reducció de la despesa molt significativa.

El president de la Fundació ha vaticinat que la crisi provocada pel Covid19 tindrà un impacte profund i durable en la societat i en els equipaments culturals, obligant-los a replantejar els esquemes de gestió coneguts fins ara. «Aquest impacte serà encara més significatiu en una institució com la nostra, en la que més del 85% dels ingressos depenen de visitants que vénen en una alta quota d'estacionalitat i provenen de països durament colpejats per la pandèmia del coronavirus».

Segons ha explicat Mercader, amb l'objectiu d'adaptar-se als nous temps, la Fundació Gala-Salvador Dalí desenvoluparà una política d'atracció als seus museus més sofisticada, potenciarà el públic de proximitat i la qualitat de la visita; seguirà amb les seves exposicions en tercers països; potenciarà el seu departament de drets; portarà a terme una política selectiva de productes d'alta qualitat, en particular en l'àmbit de les exposicions immersives; fomentarà iniciatives editorials en col·laboració amb institucions acreditades del món de l'art, i donarà un impuls nou a la seva presència a les xarxes socials, tot reforçant la dimensió virtual de totes les seves activitats.

Mercader ha explicat que l'obertura dels museus tindrà un cost elevant per a la Fundació, que ha xifrat en més de mig milió d'euros tan sols per als dos mesos d'estiu, tenint en compte el descens previsible de públic, i ha agraït a les institucions públiques que han contribuït a la reobertura. Ha insistit que la Fundació continua atenent els seus compromisos nacionals i internacionals i prepara un pla de futur que serà presentat abans de finals de 2020.