Visita a l'exposició «Art i Exili. Artistes de l'exili català del 1939»

09.03.2020

Un grup de socis dels Amics dels Museus Dalí ha participat a la visita guiada a l’exposició Art i Exili. Artistes de l’exili català del 1939 de la mà del seu comissari, l’historiador Enric Pujol el passat dissabte 7 de març.

La mostra vol posar en relleu la figura de diferents artistes destacats del segle XX que es van sumar al gran èxode de 1939. La majoria dels casos són artistes poc coneguts pel públic català però que van tenir el seu reconeixement a l’exterior.

Aquesta exposició està basada en el fons Abelard Fàbregas del Museu de l'Empordà  i en el fons Josep Narro del MUME (Museu Memorial de l'Exili).

El fons Fàbrega del Museu de l'Empordà recull obres de diversos autors, com ara Josep Bartolí, Francesc Domingo, Roser Bru, Josep Narro, Francesc Moreno Capdevila, Pompeu Audivert, Francesc Camps Ribera, Avel·lí Artís Gener, Marcel·lí Porta, Pere Calders, Enric Climent o Carme Cortès. D'altra banda, el Fons de Josep Narro recull l'obra d'aquest il·lustrador feta als camps de concentració francesos entre 1939 i 1941. Tots aquests artistes van coincidir a Mèxic, on van ser acollits gràcies a les actives polítiques d'asil dels governs mexicans d'entre 1937 i 1945 i hi van viure els seus respectius exilis després de la Guerra d'Espanya.

Els Amics dels Museus Dalí estem treballant per a poder visitar també la part de la mostra que es troba al Museu de l'Exili de la Jonquera (MUME).