Homenatge de Blanca Sala als germans Dalí en el trentè aniversari del seu trapàs

29.10.2019

Els Amics dels Museus Dalí hem organitzat una conferència de la doctora en Art Blanca Sala Reig en motiu del trentè aniversari de la mort dels dos germans Dalí, Salvador i Anna Maria.

La ponència titulada Anna M. Dalí vista pel seu germà i/o viceversa. La relació pictòrica i literària entre ambdós germans ha fet un viatge cronològic de la vida de la família Dalí a través de la unió fraternal entre els germans i embolcallat pel paisatge de Cadaqués. L'acte s'ha fet el dimecres 23 d'octubre, a la sala del Palau del Vent del Teatre Museu de Figueres.

A través dels records d'infantesa que Blanca Sala té de les visites amb la família a Cadaqués i la coneixença personal de l'Anna Maria Dalí, ens ha adelitat amb diferents exemples per mostrar l’estreta relació entre Salvador i Anna Maria escoltant fragments dels relats biogràfics d’ella parlant del lligam d’infantesa que va anar creixent durant l’etapa de joventut. I com en  moltes ocasions aquestes narracions concordaven amb diferents obres pictòriques on ella era la model o el paisatge de Cadaqués adquiria protagonisme. Aquest paisatge va esdevenir un fil invisible que els unia, ja que els va inspirar a tots dos.

Més endavant, quan la trajectòria artística de Salvador va anar canviant i més tard amb l’arribada de Gala, també es va veure ressentida la relació fraternal. Hi hagué alguns episodis punyents on la connexió es va fragmentar però malgrat tots els problemes, l'Anna Maria va mantenir discretament un fil d’unió que va durar fins a la fi dels seus dies.

Podeu recuperar íntegrament la conferència al canal de YouTube dels Amics dels Museus Dalí.