Guia secreta per descobrir curiositats dels Museus Dalí

27.05.2019

Amb motiu del 115è aniversari del naixement de Salvador Dalí, la Fundació Dalí difon a les xarxes socials una guia secreta per descobrir curiositats dels seus museus, desvetllant detalls desconeguts.

L'objectiu és materialitzar un vell desig de Salvador Dalí: crear una guia per als admiradors  del seu art, fent-ho, ara, amb la participació de la comunitat virtual. Recollirà 24 obres que es publicaran cada setmana, dotze dels quals en format audiovisual. D'aquesta manera, posts més acadèmics conviuran amb opinions i comentaris d'usuaris que contribuiran a donar vida a l'acció en el perfil de Facebook de la Fundació fins a finals d'any.

Aquesta setmana al nostre Facebook parlem del bany i tocador de Gala en el Castell de Púbol.

Sabíeu que antigament havia sigut la cuina del Castell? Gala va decidir transformar-la en cambra de bany amb tocador i va voler amagar els fogons amb unes cortines. #GuiaSecretaMuseusDalí pic.twitter.com/QROXnArMTf

— Salvador Dalí (@MuseuDali) 20 de maig de 2019

El mateix artista l'any 1976 va començar una Guia Secreta del Teatro-Museo Dalí, però l'anhel de donar-ho a conèixer va quedar en suspens. Ara, es vol seguir revelant alguns secrets. Cada setmana es destacarà una obra, espai o objecte, que permeti entendre millor aquests Museus.

El projecte ha estat coordinat per Cinzia Azzini, responsable de mitjans digitals de la Fundació, i de Lucia Moni, del Centre d'Estudis Dalinians (CED). Amb la direcció acadèmica de Montse Aguer, directora dels Museus Dalí i la participació de Núria Casals, del CED. Els audiovisuals han estat produïts per DocDoc Films.