Sortida per visitar l'exposició 'Gala Salvador Dalí, una habitació pròpia a Púbol' al MNAC

29.09.2018

Els Amics dels Museus Dalí hem programat una vintena d'activitats des d'octubre i fins a finals de l'any del nostre vint-i-cinquè aniversari.

La primera serà el proper dissabte 6 d'ctubre descobrir l'exposició Gala Salvador Dalí, una habitació pròpia a Púbol, al Museu Nacional d'Art de Catalunya, a través d'una visita guiada.

Gala (7 de setembre de 1894 - 10 de juny de 1982), nascuda en una família d'intel·lectuals de Kazan (Rússia), va viure la seva infància a Moscou. Instal·lada a Suïssa, va conèixer a Paul Éluard, amb qui es va traslladar a París i va contactar amb els membres del moviment surrealista, com Max Ernst.

El 1929 viatja a Cadaqués, on coneix a Dalí, de qui s'enamora i amb qui comença una vida en comú. S'exilien vuit anys als Estats Units i al tornar viuen entre Portlligat, Nova York i París.

L'exposició explora la vida d'aquesta dona enigmàtica i intuïtiva, que es va relacionar amb molts artistes i intel·lectuals. Mundialment coneguda per ser la dona de Salvador Dalí, la seva musa i la protagonista d'algunes de les seves pintures, assistirem a la transformació de Gala a artista de ple dret, ja que la parella va iniciar una cooperació artística, que va significar l'autoria compartida d'algunes obres.

Després de dinar, assistirem a la representación de Sherlock Holmes y el destripador, basada en els personatges de Sir Arthur Conan al Teatre Apolo.

Les places són limitades. Podeu informar-vos fins al dia 2 d'octubre a les nostres oficines o bé al telèfon 972 677 520 (de 10.00 a 14.00 hores).