La Cate acollirà aquest novembre la segona edició del minicicle que explora la relació de Salvador Dalí amb el món del cinema

28.10.2017

Els Amics dels Museus Dalí, amb la col·laboració del Cineclub Diòptria, organitzen la segona edició del mini cicle de cinema dalinià a La Cate de Figueres el proper mes de novembre. En aquesta ocasió, es projectaran una de les obres mestres d’Alfred Hitchcock, Spellbound, i el documental La Vida Secreta de Portlligat. La Casa de Salvador Dalí.

La primera sessió serà el 15 de novembre a dos quarts de 9 del vespre. Es projectarà la pel·lícula Spellbound (1945) d’Alfred Hitchcock en què Salvador Dalí va col·laborar. La pel·lícula serà presentada per Carme Ruiz, curadora en cap del Centre d’Estudis Dalinians, qui parlarà del binomi Hitchcock – Dalí i dels motius pel quals sorgeix aquesta col·laboració entre els dos artistes.

Spellbound va ser una de les primeres cintes americanes que prenien el psicoanàlisis com a tema. Es tractava de presentar un misteri en què la clau es trobava en la interpretació d’un somni. Les raons per les quals Hitchcock va voler que Dalí col·laborés en la pel·lícula provenien, precisament, de la seva insatisfacció per la manera en què el cine havia resolt fins llavors les seqüencies oníriques.

La segona sessió serà el 29 de novembre amb la presentació del documental La Vida Secreta de Portlligat. La Casa de Salvador Dalí, un documental de la Fundació Gala-Salvador Dalí realitzat per DocDoc Films. Dirigit per David Pujol, qui comparteix guió amb Montse Aguer, ha estat guardonat amb dos premis del Arte Non Stop Festival International Film & Art Festival BA 2017 i amb el Premi d’Or en la categoria de llargmetratges de museus de l’AVICOM, el Comité Internacional de l’Audiovisual, Noves Tecnologies i Mitjans Socials de l’ICOM, el Consell Internacional de Museus. La presentació anirà a càrrec de Montse Aguer, directora dels Museus Dalí, i David Pujol, realitzador, guionista i productor de Doc Doc Films.

El documental ens situa a la casa de Salvador Dalí a Portlligat, l’entorn de Cadaqués i el Cap de Creus i va interposant aspectes més desconeguts de la seva biografia, especialment les relacions amb el seu pare i la seva germana.

L’entrada a les sessions és gratuïta prèvia reserva de plaça per garantir l’aforament. Per reserves, heu de telefonar al 972 677 520 o enviar un correu a amics@fundaciodali.org.