Sardanes des dels balcons de la façana del Teatre – Museu Dalí el 10 de setembre

01.09.2017

Els balcons de la façana del Teatre – Museu Dalí s’obriran el proper 10 de setembre per acollir la Cobla Girona, que interpretarà dues sardanes des d’aquest espai tal com havia organitzat Salvador Dalí en el seu dia.

L’acte, organitzat pels Amics dels Museus Dalí, serà a les 12 del migdia i es completarà amb una audició sencera de composicions sardanístiques relacionades amb Dalí i Pep Ventura, de qui enguany es commemora el bicentenari del seu naixement. L’acte també forma part de la programació de la Capital de la Sardana Figueres 2017.

Salvador Dalí va viure des de petit l'ambient sardanístic de Figueres a través del seu pare. A la seva casa del carrer Monturiol tenien la tenora de Pep Ventura i el pare va editar algunes sardanes. Per això la dansa és present en diverses obres de joventut com ara en La sardana de les bruixes (Museu Dalí de Saint Petersburg), en un Retrat de Pep Ventura (Museu de Mataró), o en una portada que fa per al periòdic Empordà Federal. El seu interès per la sardana es va mantenir al llarg del temps i quan pinta el sostre del Palau del Vent, al Teatre-Museu Dalí, o el del Palauet Albéniz de Barcelona torna a representar-la. I en molts dels seus happenings sonava sempre música de la sardana.

Així ho va recordar el periodista i estudiós dalinià Josep Playà durant la seva conferència L’última sardana de Dalí el passat 19 d’abril, sota la cúpula del Teatre -Museu de Figueres.