Figueres acomiada Ramon Boixadós

13.08.2017

Familiars i amics han acomiadat aquest diumenge Ramon Boixadós, president de la Fundació Gala - Salvador Dalí en un acte a la Sala de Cerimònies de Funerària Vicens.

Boixadós va morir aquest dissabte a Figueres, a l'edat de 89 anys. Els Amics dels Museus Dalí lamentem profundament el traspàs de qui va ser un dels impulsors de la nostra entitat.

A continuació reproduïm el comunicat oficial de la Fundació:

El Patronat i el Comitè de Direcció de la Fundació Gala-Salvador Dalí lamenten haver de comunicar el decés de l'Excel·lentíssim Sr. Ramon Boixadós i Malé, President de la Fundació.

Va néixer a Figueres el 31 de desembre de 1927. Doctor Enginyer Industrial per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials de Barcelona, promoció 1952, va exercir la docència del 1973 al 1984 com a professor d'Empreses a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials de Madrid.

Amb una amplíssima trajectòria professional, va ser President de Renfe del 1983 al 1985 així com de Ibermutuamur, d'Exel (Iberia) Grupo, S.L. i de Cálculo y Tratamiento de la Información, S.A.

Destaca la seva tasca com a Coordinador General de les Obres Olímpiques de Barcelona del 1989 al 1992. També va ser Conseller Delegat de Vila Olímpica S.A del 1986 al 1992, així com de Nova Icària S.A., EDS España, S.A. i Bedaux Española, S.A. Va ser Conseller al Patronat del Museu Olímpic de Lausanne, Hewlett-Packard Iberia, Madrid Palace Hotel, Hotel Ritz Madrid i Fecsa, entre d'altres.

Al 1991 va assumir la presidència de la Fundació Gala-Salvador Dalí i la va convertir, amb els anys, en una institució referencial a nivell mundial pel que fa la gestió i defensa del llegat d'un artista universal com és Salvador Dalí i la va transformar en un sòlid actor socioeconòmic pel seu entorn.

Sota el seu mandat la Fundació ha contribuït al món intel·lectual i artístic a través de l'estudi i la investigació de l'obra i la vida de Salvador Dalí, i ha projectat l'herència daliniana arreu del món. El desenvolupament, en els darrers 20 anys, del conjunt dels tres Museus coneguts com a Triangle Dalinià i un ambiciós programa d'exposicions internacionals, ha fet possible apropar el llegat artístic de Dalí a un públic més ampli i universal.

Va ser distingit amb nombrosos premis i reconeixements dels quals destaquen La Gran Cruz Alfonso X El Sabio, la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya, Coronel honorari de l'Arma d'Enginyers, la Medalla d'Or de la Universitat Complutense de Madrid, La Fulla de Plata de l'Ajuntament de Figueres, Associat d'Honor de Comerç de Figueres, el Premi T de la Fundació Jordi Comas i el premi a la "Trajectòria Professional" 2005 dels Enginyers Industrials de Catalunya.

Tot l'equip humà de la Fundació Gala-Salvador Dalí lamenta profundament aquesta irreparable pèrdua.