Els Amics s'apropen a la 'Poesia d'Amèrica' de Salvador Dalí

16.03.2017

Un grups de membres dels Amics dels Museus Dalí varen aprofitar el passat diumenge dia 12 de març per indagar en el quadre pintat per Salvador Dalí a Califòrnia el 1943, Poesia d'Amèrica.

Anna Garcia, col·laboradora del Servei Educatiu de la Fundació Gala- Salvador Dalí, va relacionar didàcticament tots els detalls que amaga aquest oli realitzat durant l'etapa americana del pintor.

El simbolisme és l'aspecte primordial del quadre com veiem en la taca negra que cau de l’ampolla de Coca-Cola que apareix enmig dels dos jugadors de rugbi americà, que tot i tenir moltes interpretacions, es considera que és la representació del problema racial americà.

Una visita de petit format per conèixer a fons, un cop més, l’obra i sobretot el pensament del pintor figuerenc més il·lustre.

La propera visita de petit format el dia 26 de març tractarà la ciència, un dels temes que apassionaven més al pintor i ens permetrà veure com ho plasmava en les seves obres, a través de les obres de la sala de les Peixateries..