Les fotos de Dalí a la Catalunya Nord, fins a finals de març a Ceret

24.03.2016

La Vila de Ceret commemora el cinquanta aniversari del viatge triomfal que Salvador Dalí va realitzar des d'aquesta localitat del Vallespir fins a l'estació de Perpinyà amb el fi de proclamar-la el Centre del Món.

Per aquest motiu, ha organitzat dues activitats: una exposició de retrats del pintor fetes pel fotògraf de Cadaqués, Joan Vehí i una conferència del periodista i expert dalinià, membre dels Amics dels Museus Dalí, Josep Playà, titolada Les estades de Dalí a Catalunya Nord, Ceret i Perpinyà. Els dos actes a La Capelleta del municipi nordcatalà.

En aquesta ocasió, Vehí mostra per primer cop unes fotografies de difícil execució donat el seu procés de revelat químic de forma gairebé artesanal, directe del negatiu, de molt difícil realització en les mides en que es podran veure a Ceret, però que permeten una definició i un contrast que el digital no pot oferir.

Les imatges recorden diferents episodis ben contrastats de la vida de Dalí a l’Alt Empordà, com La corrida de Toros de l'homenatge que li va oferir la ciutat de Figueres fa més de 50 anys; la seva relació amb altres personalitats rellevants com Humbert de Savoia, exrei d'Itàlia o amb altres artistes com Jean Tinguely i la seva companya Niki de Saint Phalle, així com també el guitarrista Manitas de Plata i diverses models i bohemis que formaven part de l'entorn dalinià a Cadaqués.

L'exposició fotogràfica es podrà veure fins al dia al 30 de març.