Un cap de setmana intens
14.12.2015
Cap de setmana complet: un taller per nens dissabte i una visita de petit format diumenge.
El taller va acollir 12 nens que van crear 'El primer turró surrealista'. Per això, en primer lloc, els joves participants van anar a la font de la inspiració surrealista que és el Teatre-Museu Dalí i van observar obres de la sala Obres Mestres, i de la sala de la Cúpula on Dalí juga amb els reflexos en miralls.
Seguidament, van conèixer un quadre de Salvador Dalí de l'any 1922 titulat 'El primer torró'. A partir d'aquí els nens van crear el seu torró i van acabar fent-se una fotografia amb la seva dolça creació.
En total 27 nens hauran participat a aquest taller ideat per l'equip del Servei Educatiu de la Fundació Gala-Salvador Dalí. Amics dels Museus Dalí, en col·laboració amb Comerç Figueres, organitza una exposició d'aquestes imatges als aparadors de la ciutat durant les festes nadalenques.
Visita de petit format
I diumenge al matí, a primera hora, va tenir lloc una visita de petit format, aquesta vegada dedicada a la Sala de les Lòggies i a l'espai d'exposició temporal on actualmente s'hi pot veure el muntatge 'Què hi ha de nou? Velázquez'.
Aquesta part del museu, corresponent a la Torre Galatea, conté obres de l'últim període fortament impregnades dels temes que han ocupat l'artista durant tota la vida: la ciència, la metafísica, el misticisme, la mitologia i els clàssics, entre d'altres.