dilluns, 30 de març de 2015

Conferència sobre el quadre 'Violetes Imperials'

Un dels objectius de la Fundació Gala-Salvador Dalí és el d'ampliar la seva col·lecció d'obres de Salvador Dalí. Si l'any passat van presentar-nos el quadre El carretó fantasma, l'adquisició d'aquest 2015 és el quadre Violetes Imperials, una pintura plena de càrrega simbòlica i totalment impregnada de les pors i foscors de l'època en què Dalí el va pintar, en plena guerra civil.

Els Amics dels Museus Dalí, amb el propòsit d'apropar aquest nou quadre -el qual es pot visitar al Teatre-Museu Dalí des del passat 13 de gener- al seus socis i al públic en general, va organitzar una conferència a càrrec d'Anna Otero, coordinadora del Centre d'Estudis Dalinians, sota la cúpula del Museu.

Les conferències organitzades pels Amics dels Museus Dalí, destinades als socis i al públic en general, tenen lloc sota la cúpula del museu, un marc incomparable
Anna Otero, després d'haver fet una tasca de recerca excel·lent, no només ens va explicar els detalls intrínsecs del quadre, si no que a més ens va transportar a la vida de Dalí durant els mesos anteriors i posteriors a la realització del quadre, així com a les imrpessions recollides a la premsa de l'època quan es va presentar el 1938.

L'Anna Otero, coordinadora del Centre d'Estudis Dalinians, va fer un recorregut
 molt complet per les particularitats del quadre 'Violetes Imperials'
Per aquells que vulgueu recordar la xerrada de l'Anna Otero, o per aquells que no vàreu poder assitir-hi, aquí en teniu la gravació.