Conferència sobre el Museu Dalí de Saint Petersburg

15.05.2015

Els Amics dels Museus Dalí, obsessionats en apropar l'obra i la figura del geni Salvador Dalí als nostres socis i al públic en general, vam organitzar el darrer 29 d'abril una xerrada sobre The Dali Museum a Florida (Estats Units) a càrrec de la Montserrat Cerf, presidenta de l'associació col·laboradora del museu The Guild i d'en Pascual Pesudo, membre honorífic del Patronat d'aquest museu.

El Dali Museum de Saint Petersburg continua essent un gran desconegut per a la majoria de nosaltres. Però gràcies a aquesta conferència hem pogut conèixer detalls rellevants, com per exemple la relació que van establir quan vivien a Estats Units Gala i Dalí amb el matrimoni Morse, els propietaris de la col·lecció i fundadors del museu, així com el periple que van patir les obres fins que al final es va traslladar la col·lecció a la seu actual del musue, un edifici preciós, a prova d'huracans, que evoca voluntàriament el Museu Dalí de Figueres amb una estructura de vidre formada per triangles que recorda la nostra cúpula i que en el seu vestíbul, conté roques provinents de l'Empordà'.

A més, la conferència ens va permetre endinsar-nos dins The Guild, una associació que dóna suport financer al Dali Museum de Florida i el funcionament del qual és cabdal per tal de mantenir aquest museu en bon estat, i de retruc, la col·leció de pintures de Dalí.

Aquí podeu veure l'ensinistrament d'aquesta conferència: